Вы здесь: Главная » Каталог статей » Гуртки » Гурток "Конструювання повітряних зміїв"

Каталог статей
Головна » Статті » Гуртки

Гурток "Конструювання повітряних зміїв"

Одне з моїх основних завдань полягає у створенні умов для творчого, інтелектуального розвитку дітей, задоволення їхніх потреб у творчій самореалізації та професійному самовизначенні.

Заняття гуртка конструювання та виготовлення повітряних зміїв є одним із ефективних шляхів профорієнтаційної та практичної підготовки учнів. Саме в таких гуртках роблять перші кроки майбутні конструктори авіаційної та космічної техніки, провідні спеціалісти цієї галузі, яка у наш час розвивається швидкими темпами.

Мета яку я перед собою ставлю це формування компетентностей особистості у процесі конструювання повітряних зміїв.

Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:

  • пізнавальної: ознайомлення з історією розвитку авіації, основами технічного конструювання, авіа любительства, технологіями конструюван­ня повітряних зміїв;
  • практичної: формування вмінь і навичок роботи з різним інструментом; виготовлення моделей повітряних зміїв за кресленнями; конструювання різноманітних літальних об'єктів;
  • творчої: формування технічного мислення, розвиток конструкторських здібностей, навичок виготовлення моделей повітряних зміїв власної конструкції;
  • соціальної: формування стійкого інтересу до технічної творчості; виховання культури праці, розвиток творчої ініціативи, позитивних якостей емоційно-вольової сфери особистості: працелюбства, відповідальності.
 

Програма гуртка спрямована на формування в учнів системного мис­лення, вміння бачити зв'язок технічної творчості з предметами шкільно­го курсу. Програма включає елементарні відомості з математики, природознавства, фізики, розкриваються питання історії, мистецтва та суспільствознавства.

Керівником гуртка "Конструювання повітряних зміїв" я працюю з вересня 2015 року на базі Билбасівської ЗОШ І-ІІ ступенів. Заняття проводяться що четверга та п'ятниці з 14.10 до 16.10. Гурток відвідають 20 учнів, 2001-2005 року народження (3 дівчинки та 17 хлопчиків). Всі учні є вихованцями даної школи. У період з вересня по грудень 2015 року проведено 68 занять, програма виконана в повному обсязі.

Особливу увагу при проведенні занять звертаю на правила безпеки праці в приміщенні гуртка та механічній майстерні, правила безпеки під час запуску авіамоделей і моделей повітряних зміїв, порядок організації та обладнання робочого місця.

Кожне заняття включає в собі як теоретичний матеріал, так практичну роботу. Перед початком роботи над моделлю кожна дитина знайомиться з конструкцією повітряного змія, призначенням вузлів, деталей, аеродинамічними характеристиками. Усі моделі виготовляються за малюнками, ескізами та кресленнями.

Головне у практичній роботі гуртка — проведення льотних випробу­вань моделей, тренувальних запусків.

Для розвитку творчих здібностей учнів проводжу конкурси та захисти проектів. Особливу увагу приділяю виробленню в учнів практичних навичок роботи із застосуванням сучасних технологій.

 

Після теоретичних занять, як правило, проводжу практичні роботи. Такий підхід готує вихованців до свідомої й творчої роботи над моделями, вчить застосовувати теоретичні знання на практиці.

Учні вчаться читати креслення, самостійно креслити, що сприяє роз­витку просторової уяви. Усі моделі виготовляють за малюнками, ескізами, кресленнями та за власним задумом.

На кожному занятті намагаюсь спонукати учнів до самостійних конструктивних і техноло­гічних рішень у процесі виготовлення деталей і вузлів моделей; домагаюся, щоб усі роботи з побудови моделей виконувалися якісно й ретельно, а також були доведені до кінця. Підвищенню якості навчання сприяє демонстрація діючої моделі, її деталей, вузлів і механізмів, захист проектів і конструкторських рішень. Важливе місце у практичній роботі гуртка належить льотним випробуванням моделей, тренувальним запускам та участі у змаганнях. Значна увага приділяється подальшому розвитку творчих здібностей гуртківців. Вони продовжують ознайомлення й набуття практичних навичок у вирішенні конструкторських задач різними методами та прийомами роботи.

Я, як керівник гуртка, при плануванні роботи враховую інтереси учнів, ступінь їхньої підготовки, реальні можливості та матеріальну базу позашкільного закладу. На заняттях гуртка використовуються різноманітні методи навчання, а саме: пояснювально-ілюстративні (розповідь, пояснення, бесіда, демонстрація, досліди та ін.), репродуктивні (відтворювальні) та проб­лемно-пошукові (проблемне викладення матеріалу, дослідницькі, частко­во-пошукові). Перевага надається інтерактивним й ігровим мето­дам. Поряд із груповими, колективними формами роботи проводиться індивідуальна робота з учнями Створюються умови для диференці­ації та індивідуалізації навчання відповідно до творчих здібностей, обдарованості, віку, психофізичних особливостей.

 

Учні вивчили: дані про історію авіації, космонавтики та авіамоделізм, типи літальних апаратів, властивості повітря, піднімальну силу й центр ваги тіла; властивості паперу та пінопласту, металів і пластмас; матеріали, пиломатеріали та породи і властивості дерев, які використовують для виготовлення моделей повітряних зміїв; технологію роботи з папером і пінопластом; склеювання паперу та пінопласту, технологію обробки деревини, тканин, синтетичних плівок, металів і пластмас; інструмент і пристрої для пиляння деревини, фанери, пінопласту, для обпилювання та шліфування, стругання, свердління отворів, вимірювальний і розмічувальний інструмент.

Навчилися обирати за кресленням моделі матеріал, необхідний для її виготовлення; визначати порядок виготовлення окремих елементів моделі; наносити розмічувальні лінії, виконувати поперечне та поздовжнє пиляння, свердління отворів, з'єднання деталей за допомогою склеювання; проектувати й виготовляти схематичні експериментальні моделі плоских повітряних зміїв з паперу, тканини, плівки і пінопласту, з елементами дроту, деревини й тонколистового металу.

 

В ІІ семестрі планую продовжити розвивати позитивні якості особистості: працелюбність, наполегливість у досягненні мети, відповідальність за результат власної діяльності; виховувати шанобливе ставлення до надбань духовних та матеріальних цінностей світової та вітчизняної культур.

 

Керівник гуртка:

Смирнов Руслан Борисович

Категорія: Гуртки | Додав: Admin (12.01.2016)
Переглядів: 660 | Теги: повітряних зміїв, Моделі, зміїв, Розвиток, модель, роботи, гуртка, повітряних, виготовлення, учнів | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0