Вы здесь: Главная » Каталог статей » Гуртки » Гурток “Масштабне початкове моделювання з паперу та картону”

Каталог статей
Головна » Статті » Гуртки

Гурток “Масштабне початкове моделювання з паперу та картону”

Від Донецького обласного центру технічної творчості дітей та юнацтва у місті Слов’янську з початку навчального року відкрився гурток з «Початкового технічного моделювання з паперу та картону». Заняття на гуртку моделювання відвідуються дуже активно із задоволенням дітьми школи-інтернату для сліпих та слабозорих дітей № 23 де і відбуваються заняття. Гурток існує з середини вересня і користується великою зацікавленістю у учнів. Які з великим бажанням слухають, розуміють і навчаються робити мініатюрні моделі.

Діти різноманітні, віком з 10 до 16 років, і у кожного індивідуальні проблеми з порушенням зору. Із за цього тривалість заняття 4 години майже продовжується в усному діалозі між дітьми у дружній обстановці. Допомагаючи один одному розмальовувати а потім вирізати за допомогою педагога. Діти таким чинам пізнають навколишній світ. Технічне моделювання для всебічного розвитку учнів дуже велика. Ми живемо у вік техніки, нас оточують різні машини, механізми, прилади, апаратура. Тим паче сліпим дітям цікаво про все дізнатися. Молодші школярі вже знають марки багатьох автомобілів, літаків, танків, кораблів. Вони користуються трамваєм, автобусом, тролейбусом і іншими машинами. Світ техніки дуже великий, і заняття моделюванням допомагають краще пізнати його. Розвивають конструкторські здібності, технічне мислення і це є одним з важливих способів пізнання навколишнього світу. Тут переплітається і історія. І технічні можливості воєнної техніки

Значення технічної творчості важко недооцінити. Воно навколо нас. З цією метою в нашій країні створена система позашкільних установ, де діти займаються в різних гуртках по інтересах, ознайомлюються з відомостями по технічному моделюванню, конструюванню і макетуванню. Значне місце займає технічне моделювання і конструювання де учні отримують первинні знання про моделі, машини, знайомляться з технічною термінологією, виробництвом, робочими професіями.

Важлива роль надається графічній підготовці, формуванню мовної культури учнів, засвоєнню технічної термінології, проведенню дослідів і вирішенню творчих завдань.

Модель — слово багатозначне, використовується в різних галузях знань, виробництві, техніці. Під моделлю в широкому сенсі мають на увазі пристрій, який відтворює дійсний об'єкт (в більшості випадків в зменшеному вигляді) в наукових, практичних або спортивних цілях. У проектуванні моделлю називають виріб, що є тривимірним спрощеним зображенням предмету в установленному масштабі. Модель є складовою частиною макету. Навчальна модель служить наочним засобом в роботі з учнями і є посібником, який відтворює об'єкт або його частини в тривимірному вимірі.

Простіше кажучи навчальна модель — це копія дійсного об'єкту, яка дає достатньо повне уявлення про цей пристрій. Зрозуміло, це не вичерпне визначення. Моделі можуть повністю, у всіх деталях відтворювати об'єкти і передавати лише загальну подібність з ними. У першому випадку модель є копією, в другому — стилізованою моделлю. У початкових класах навчають виконувати в основному стилізовані моделі. Крім того, вони роблять технічні об'єкти не лише в тривимірному (об'ємні), але і в двомірному (плоскі) вимірі, тобто способом аплікації або монтажу на площині з окремих деталей, вирізаних з легко оброблюваних матеріалів. Сюди відносять контурні (силуетні) моделі. Цей принцип моделювання дотримують і на більш високому рівні навчення, наприклад при вирізуванні з фанери контурних моделей судів, кораблів, автомобілів. Моделі можуть бути рухливими (відтворювати рух дійсного об'єкту) і нерухомими. На прикладі різних дитячих іграшок можна показати як нерухомі, так і спрощені рухливі моделі.

Кожне заняття включає теоретичний матеріал і практичну роботу. Програма передбачає варіативність технологій, методів, форм навчання. У процесі організації навчально-виховного циклу застосовуються як традиційні технології навчання та виховання, так й елементи інноваційних технологій (формування творчої особистості, колективного творчого виховання та ін.).

Моделювання — побудова моделей, процес пізнання дійсних об'єктів, метод вивчення технічних споруд, розумовий і практичний вид діяльності, безпосереднього створення моделей.

Технічне моделювання не можна розуміти як просте відтворення готових креслень, копіювання графічних і наочних зображень, хоча на початкових этапах навчання саме такий метод широко застосовується в шкільній практиці і є головним в роботі. Розвиток творчих здібностей полягає саме в тому, аби розкрити суть моделювання, його принципи і закономірності. Для цього спочатку потрібно пояснити хід створення моделей. Покажемо це на конкретному прикладі. Спочатку треба визначити об'єкт моделювання, тобто ту машину, модель якої ми хочемо зробити. Допустимо, це буде важкий танк Тигр. Далі визначимо вигляд моделі: контурна, стилізована або модель-копія, об'ємна або плоска. Після цього визначають потрібний масштаб, намічають основні частини, деталі, виконують ескіз, на основі якого створюють робоче креслення. Креслення повинно бути виконане в трьох проекціях.

Частково застосовуються методи,які допомагають розумовому розвитку учнів, тобто проблемні, дослідницькі і ін. Моделювання і конструювання — це невід'ємні частини всієї системи трудового навчання і виховання, і тут потрібно дотримуватись всіх принципів дидактики. Вчитель повідомляє дітям достовірні факти з врахуванням вікових особливостей дітей. Машини і механізми — складні конструкції, що втілили в собі досягнення науки і техніки багатьох поколінь. Молодшим школярам повідомляються лише основні історичні відомості, дається коротка технічна довідка, пояснюється лише загальний пристрій об'єкту без деталізації,а старшим даються більш поглиблені знання. Таким чином реалізуються принципи науковості і доступності. Аби учні добре засвоїли навчальний матеріал, заняття слід проводити систематично, уривчасті знання без взаємозвязку, як правило, швидко забуваються.

Подальший материал обов'язково повинен спиратися на раніше отримані знания. В процесі роботи необхідна послідовність: починати моделювання і конструювання слід з простих виробів, поступово ускладнюючи моделі і конструкції до рівня творчого виконання. Порушення принципів систематичності і послідовності викликає складність в роботі. У моделюванні потрібно дотримуватись принципа наглядності, оскільки створення моделей передбачає, хоча і в спрощеній формі, копіювання тих, що існують насправді технічних об'єктів. Засоби наглядності готують зазвичай заздалегідь. З цією метою можна використовувати діафільми, діапозитиви, кінофільми, малюнки (друкарські і виконані від руки), готові зразки, дитячі іграшки. Уроки з моделювання організовуються і проводяться також, як і з обробки паперу, картону, тканини і інших матеріалів. Учні повинні чітко уявити собі призначення моделі та її обриси, мати ескіз, технічний малюнок чи креслення, план виконання роботи. Підготувавши необхідні інструменти та обладнавши робоче місце, учні виконують технологічні операції, потрібні для виготовлення моделі, контролюють їх виконання.

При моделюванні слід звернути увагу на матеріали, які використовуються. При малих розмірах моделей достатню міцність забезпечує деревина, фанера, жерсть, картон та ін. Тому деталі моделей роблять досить спрощеними, не завжди з тих матеріалів, з яких виготовляються технічні об'єкти. Міцність моделі досягається також формою і з'єднанням деталей, а іноді і допоміжними заходами, які підсилюють деталі або надають їм певної жорсткості. Так, у деталях, виготовлених з паперу, картону, жорсткість країв досягається відгинанням кромок або видавлюванням ребер. Треба нагадати ще про одну вимогу, яка ставиться до сучасної техніки, а отже, і до виготовлення моделей— це естетика. Під естетикою розуміють не тільки красу опорядження моделі, а й доцільність вибраних форм, розмірів, фарб тощо. У виготовлених моделях важливо не лише застосувати красивий матеріал, а головне — вдало сконструювати, виготовити модель красивою за формою, надійною в роботі. Новим, що з'являється в роботі, є налагодження, регулювання і випробування моделей. В той же час уроки технічного моделювання складніші, ніж інші розділи програми, і пояснюється це різними причинами. Тут необхідне комплексне застосування знань і вмінь з праці та інших предметів. Має свої особливості і технологія виготовлення технічних моделей. В молодшому шкільному віці діти захоплюються технічними іграми. Це теж треба враховувати і по можливості вводити в роботу елементи гри. Успішно можна організувати гру тоді, коли учні виготовляють діючі моделі, випробовування яких не тільки підсилює зацікавленість до технічного моделювання, а й дає змогу учням приймати участь у змаганнях з технічних видів спорту. Поряд з моделюванням у старших класах вводяться й елементи технічного конструювання.Технічне конструювання (від лат.—8 будувати, споруджувати, створювати) — частина процесу створення машин, споруд, що закінчується складанням робочих креслень і текстів у вигляді спеціальних технічних вимог, вказівок до виготовлення, контролю якості, випробовування. Конструювання ведеться за певним технічним завданням, яке формулює конкретні умови і вимоги щодо якості готового виробу. Процес конструювання виробу нерозривно позв'язаний з вирішенням технологічних і економічних завдань: вибором матеріалів і способів їх обробки, з'єднання деталей, прийомів і порядку збирання і спорядження виробу. Навчання учнів конструюванню має на меті повідомлення їм первісних знань про зміст і особливості розробки конструкції, способів і прийомів виготовлення нескладних виробів паперу, картону і інших матеріалів. В процесі навчання і конструювання розвиваються конструкторські здібності учнів удосконавлюються загально трудові уміння і навички.

Під час заняття використовуються дидактичні ігри : наспильно-друковані, словесні, ігри-подорожі, сюжетно-рольові ігри, ігри-змагання та інші. Застосовуються різноманітні засоби навчання : наочні посібники, роздатковий матеріал, технологічні картки, технічні засоби навчання.

Поряд з груповими, колективними формами роботи проводиться індивідуальна робота з учнями, в тому числі при підготовці до змагань, виставок та інших масових заходів. Створюються умови для диференціації та індивідуалізації навчання відповідно до творчих здібностей, обдарованості, віку, психофізичних особливостей, стану здоро`вя вихованців. За даною програмою можуть проводитись заняття в групах індивідуального навчання, які організовуються відповідно до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах. Перевірка та оцінювання знань і умінь учнів здійснюється під час виконання ними практичних робіт, а також у формі проведення вікторин та змагань.

 

Гурток “Масштабне початкове моделювання з паперу та картону”

Керівник Мінський Дмитро Валерійович

Категорія: Гуртки | Додав: Admin (29.12.2015)
Переглядів: 1028 | Теги: виготовлення моделей, технічне конструювання, виготовлення моделі, виготовлення технічних, технічне моделювання, заняття мо, моделювання конструювання | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0