Вы здесь: Главная » Каталог статей » Гуртки » Гурток образотворчого мистецтва

Каталог статей
Головна » Статті » Гуртки

Гурток образотворчого мистецтва

З кожним роком образотворче мистецтво все сміливіше входить в життя школи. Адже всі розуміють, що прекрасне-добрий помічник у процесі навчання і виховання школяра. Так засобами образотворчого мистецтва виражається краса життя, природи, високі думки, почуття.

Моє педагогічне кредо: «Таланти виховуються заохоченнями».

Моє життєве кредо: «У кожного є все, щоб здійснити свою мрію».

Принцип моєї роботи: «Не стояти на місці. Рух-це життя».

Одним з головних завдань моєї педагогічної роботи є  виявлення і максимальний розвиток творчого і духовного потенціалу учнів. Приділяю увагу формуванню в учнів глибокого й стійкого інтересу до творчості засобами образотворчого мистецтва.

Мета моєї роботи – створення ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінної діяльності, розвитку й самореалізації кожної особистості. Намагаючись зберегти духовні цінності дитини, спираючись на унікальність і неповторність кожного учня, завжди допомагаю й підтримую у творчості.

Виховання учнів засобами образотворчого мистецтва було, є і завжди буде актуальним. Воно є тим неподільним комплексом позитивних емоцій, який безпосередньо впливає на всі аспекти виховного, культурного, морального та естетичного становлення особистості учня, а також напрямом роботи для всіх педагогічних працівників, бо за допомогою засобів мистецтва формується культурний пласт нації.

Тому методичною проблемою, над якою я працюю є: «Розвиток творчих здібностей учнів засобами образотворчого мистецтва шляхом використання педагогічних технологій, сучасних  методів навчання».

Розвивати творчі здібності можна по-різному. Окремі учні (обдаровані) переважно самостійно тренують свої задатки, щоб розвинути їх у здібності, і удосконалюють свої здібності, щоб вони стали творчими.

Але для розвитку творчих здібностей важливою є саме роль учителя.            (7 «якщо» для розвитку творчості).

 

Модель самореалізації школярів: знання, уміння, навички; створення естетичного середовища; участь у конкурсах, виставках та майстер-класах.

Реалізації діяльнісного підходу в вихованні творчої особистості сприяють інтерактивні технології. Щоб досягти високого рівня знань і вмінь учнів, у своїй роботі я використовую методи активного навчання (пошукова робота, обговорення проблеми в групах, консультування ). Тому на уроках образотворчого мистецтва впроваджую такі інтерактивні технології («Мозковий штурм», «Мозаїка», «Коло ідей», робота у групах, парах).

У початкових класах використовую такі інтерактивні форми роботи: «Незакінчене речення», «Кошик знань», «Неправильний малюнок» та ін. Намагаюсь створити теплу невимушену атмосферу, сприяю доброзичливому довірливому спілкуванню. Адже, позитивний емоційний стан дітей - обов'язкова умова для розвитку їх творчості. І як результат - вони вільно почуваються у роботі, не бояться розкрити те, що народилося у глибині їх маленької душі. Все це допомагає  використовувати свій досвід, експериментувати, знаходити нове в темах, задумах, способах виконання.         Діти із задоволенням грають у дидактичні ігри відповідного змісту, зокрема: «Знайди колір»; «Веселка»; «Шукай свій дім»; «Ярмарок»; «З чого складається пейзаж»;  «Склади натюрморт»; «Придумай  портрет».

На уроках використовую матеріал із життя і творчості відомих художників. Спираюсь на досвід Т.Калініної при використанні комбінаторних дій з елементами мови мистецтва. Підготувала завдання для розумників, наприклад, дати характеристику картини за певним планом, завдання для розвитку асоціативно-образного мислення, цікаві живописні вправи на картках, нові графічні техніки тощо.

 

Особливу увагу приділяю деференційованому навчанню та індивідуальній роботі з учнями, проводжу дослідницьку роботу (дослідження прийомів зображення). Прагну, щоб діти виступали не байдужими споживачами готової інформації, а дослідниками, безпосередніми співтворцями уроків.

До кожної теми я добираю літературний,  музичний ряд, репродукції картин, слайди творів мистецтва, свої творчі роботи, найкращі роботи учнів попередніх років. Упевнена, якщо на уроці немає естетичної насолоди, то немає і художнього сприйняття, а є лише ознайомлення, спостереження. Прагну розвивати в учнів естетичний смак, відчуття прекрасного, розумові та творчі здібності, уміння виконувати роботу самостійно,  прийти на допомогу іншому.

Традиційним і характерним є те, що під час кожного уроку докладно демонструю конкретну художню техніку або прийом, показую варіативність підходів до втілення художнього задуму. Відтак учні, наслідуючи навчально-професійні дії вчителя, усвідомлено вдосконалюють свої навички та вміння, які поступово стають їхнім особистим художньо-творчим надбанням.

Також учням подобається розв`язувати різні кросворди, ребуси, вікторини. Тому з п`ятикласниками проводжу турнір «Знавців мистецтва», творчі ігри «Знаходимо радість», «Планета успіху», експрес – конкурс «Жила-була фантазія».

На практиці користуюся різними типами уроків, які передбачають безпосередній зв`язок основного програмового матеріалу. Іноді на різних етапах уроку використовую елементи театралізації, а інколи продумую завдання так, щоб  теми перепліталися: "Натюрморт" з елементами краєвиду (6 кл.); "Скульптура" виконується рельєфом знак зодіаку(6 кл.); Портрет казкового героя (6 кл.).

У початкових класах застосовую прийом «Склади палітру» на етапі актуалізації опорних знань учнів, де кожен учень уявляє себе в ролі художника, одягає на голову заздалегідь підготовлений кольоровий паперовий віночок або капелюшок. Учні виконують завдання потім представляють результати своєї праці перед класом після кожної повної відповіді на дошці заповнюється кольорами палітра.

Одним із основних прийомів, спрямованих на гармонізацію різних видів мислення, стає відображення в живописних формах тих думок і висновків, що були отримані під час роздумів упродовж теоретичної частини уроку. У своїй роботі з метою творчого розвитку в учнів уяви використовую рекомендовані Р.Барнезом бесіди, де  з'ясовується, якими учні бачать неіснуючі об'єкти і втілюють свої фантазії за допомогою олівців, фарб. Розробила папку «Вправи з образотворчого мистецтва на розвиток уяви для молодшого та середнього шкільного віку», «Словничок мистецьких термінів», «Образотворче мистецтво в таблицях», «Мистецька палітра». 

 

Систематично в план уроків ввожу різноманітні доступні кожному учневі бесіди та розповіді про скарби образотворчого мистецтва, красу природи, історичні події. Додатковим ілюстративним матеріалом служать мої власні роботи (різні вироби, картини, писанки, зразки петриківського розпису, графіка, живопис тощо). Більшість з них стає у нагоді і в декоративно - вжитковій діяльності школярів. Вони залюбки розглядають їх, творчо переосмислюють, використовують як взірці у процесі створення власних робіт.

Цікавим для учнів був виховний захід для учнів 5-7 класів «Квітковий ексклюзив».

Позакласна робота важлива складова моєї педагогічної діяльності. На заняттях гуртка образотворчого мистецтва «Дивосвіт» намагаюся створити атмосферу, за якою кожна дитина змогла б розкрити свої здібності й талант.

Мета гуртка: формування творчої компетентності вихованців засобами образотворчого мистецтва, розвиток творчих здібностей, художньо-творчого мислення, уяви і фантазії.

Напрями роботи гуртка: живопис, графіка, аплікація, розпис на склі, імітація вітражу та ін..

Нетрадиційні техніки малювання: монотипія, гратографія, воскографія та ін..

У творчому пошуку діти досягають створення неповторних образів, які потім домальовують завдяки своїй фантазії.

Переконана, що одним із важливих факторів розвитку духовності є народне мистецтво. Про це свідчить створений мною творчий звіт юних майстрів декоративно – ужиткового мистецтва «Сходинки до народного мистецтва» та вернісаж творчих робіт, зібраний у папку – пересувку. З дня в день, шліфуючи свою майстерність, юні майстри примножують культурні надбання рідного краю, передають свій творчий запал і духовну наснагу.  Розробила консультації для педагогів та батьків «Скарбничка декоративно – вжиткового мистецтва» та конспекти занять для гурткової роботи «Декоративне малювання».

Урізноманітнюються тематичні виставки дитячих малюнків та плакатів.

Вчитель не може бути цікавим для дітей, якщо сам не буде вдосконалюватись. Тому я намагаюся працювати над підвищенням свого загального професійного рівня. Самостійно опрацьовую новинки педагогічної літератури, цікавлюся пресою. Неодноразово проводила відкриті заняття, уроки для педагогічних працівників інших закладів, методистів. Постійно беру активну участь у різних методичних об'єднаннях, виступаю на них, відвідую загальноміські семінари та заходи,  уроки, заняття своїх колег, намагаючись взяти щось цікаве з їхнього досвіду.

Місія вчителя – виховати високорозвинену творчу особистість, яка поєднувала б у собі найкращі моральні якості: національну гідність, моральну красу, добро, справедливість. Але, щоб захопити когось, треба спочатку захопитись самому.

Як майстриня декоративно-ужиткового мистецтва, володію різними техніками декоративно-ужиткового мистецтва, перевагу віддаю аплікації зі шпону та маркетрі.

На основі власного багаторічного досвіду створила авторську програму 
«Виготовлення креативних картин, декоративних виробів та сувенірів » початкового, основного та вищого рівня для вихованців молодшого, середнього та старшого віку.

Знаходячись в постійному творчому пошуку, намагаюсь власним прикладом спонукати учнів до творчої діяльності і розвитку здібностей, постійно працюю над підвищенням свого загального, науково - методичного та професійного рівня. Опрацьовую нові видання науково - популярної літератури, професійну періодику. Слідкую за появою нових матеріалів, технік, посібників, телепередач про мистецтво, різноманітних виставок.  Усі цікавинки  застосовую на гурткових заняттях та на уроках.

 Вчитель образотворчого мистецтва - не просто джерело цікавої інформації, це науково підготовлений організатор активної праці учнів що до самовиховання, самонавчання, саморозвитку. Розвиток творчих здібностей складається із взаємопов’язаних компонентів, які в єдності дають результат. 

Це процес двобічний, що ґрунтується на співтворчості вчителя та учня.

Тому вчитель повинен бути цікавим для учнів, тоді навчання стане бажаним, як стверджує науковець О.І.Савченко «особистість виховує особистість».

 

Керівник гуртка:

Сердюк Л.А.

Категорія: Гуртки | Додав: Admin (12.01.2016)
Переглядів: 954 | Теги: урок, Розвиток, мистецтво, Образотворче мистецтво, роботи, учнів, образотворчого, образотворчого мистецтва | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0