Вы здесь: Главная » Каталог статей » Гуртки » Гурток «Основи комп’ютерного набору»

Каталог статей
Головна » Статті » Гуртки

Гурток «Основи комп’ютерного набору»

В умовах стрімкого розвитку науки і техніки, інформаційних технологій, модернізації та гуманізації освіти особливого значення набуває питання підготовки людини до повноцінного життя в інформаційному суспільстві. До найближчого оточення дитини все більше входить комп’ютер, який сприяє розвитку розумових здібностей, активному й свідомому набуттю знань і вмінь, підвищує інтерес до навчання, привчає учнів логічно мислити.

Навчання дітей із вадами зору роботі за комп’ютером є одним із важливих завдань Слов’янської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернаті І-ІІІ ступенів № 23 Донецької обласної ради, оскільки потреба в оволодінні комп’ютерною технікою є багатогранною. Це, насамперед, необхідно для успішного подальшого навчання випускників школи-інтернату у ВНЗ і забезпечення конкурентоспроможності молодих спеціалістів, що є інвалідами по зору, під час влаштування за спеціальністю; залучення учнів старших класів до таких перспективних професій, як програміст, юрист, перекладач, викладач тощо; вміння правильно працювати за комп’ютером особам із вадами зору, самостійно знаходити необхідну інформацію у мережі Інтернет, користуватися нею, щоб бути максимально незалежними від зрячих.

 Інформаційні комп’ютерні технології відкривають значні перспективи, що дозволяють ширше залучати до суспільного життя осіб із вадами зору, і все більше відіграють важливу роль у процесі подальшого створення передумов їх соціалізації та інтеграції у світ зрячих.

Для ефективної роботи незрячі користувачі повинні вивчати комп’ютерні системи набагато глибше і повинні мати перевагу в знаннях перед особами з нормальними зором. А це, у свою чергу, викликає пошук нових підходів, упровадження новітніх ідей, інноваційних інформаційних технологій навчання.

Для реалізації вищезазначеної проблеми на базі Слов’янської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату успішно діє гурток «Основи комп’ютерного набору» , метою якого є формування основних компетентностей особистості з вадами зору у процесі профорієнтаційної роботи:

пізнавальної – ознайомлення, систематизація, поглиблення знань учнів із програмним забезпеченням, інформаційними технологіями, основними галузями їх застосування;

практичної – засвоєння методів машинопису, ефективного використання сучасної комп’ютерної та оргтехніки, оволодіння комп’ютерними технологіями, адаптованими до незрячих користувачів;

творчої – формування досвіду постановки й розв’язання завдань на персональних комп’ютерах із використанням програмного забезпечення, здатності проявляти творчу ініціативу, потребу у творчій самореалізації та духовному самовдосконаленню;

соціальної – виховання колективізму та навичок спілкування в колективі, розвиток трудової культури, моральних якостей, громадянської позиції, виховання поваги до праці, позитивних якостей емоційно-вольової сфери (самостійність, наполегливість, працелюбство, доброзичливість);

корегуючої – подолання труднощів у роботі за комп’ютером за допомогою голосового інтерфейсу JAWS.

Бажаючих оволодіти знаннями і вміннями, необхідними для правильної роботи на комп’ютері, щороку зростає, тому у школі функціонує 2 групи учнів старшого шкільного віку з урахуванням їх вікових, фізичних і психологічних особливостей розвитку. Заняття проводяться двічі на тиждень, тривалістю 2 години кожне.

 

Як свідчить практика, робота учнів із вадами зору у даному гуртку сприяє поглибленню та розширенню їхніх базових знань із математики та інформатики, розвитку аналітичного мислення. На практичних заняттях слухачі набувають навичок роботи з ПК, застосовують набуті знання, уміння й навички до вирішення завдань, які виникають у роботі з пристроями; використовують програмне забезпечення загального й цільового призначення: редактори текстів, графічні редактори; вчаться працювати з електронними таблицями, системами управління базами даних, інформаційно-пошуковими системами.

Під час виробничих годин гурткової роботи вихованці удосконалюють практичні вміння і навички зі спецтехнологій та навички роботи з офісною технікою.

На заняттях гуртка «Основи комп’ютерного набору» сліпі та слабозорі учні, оволодівши навичками роботи з комп’ютерними програмами FineReader, Microsoft Word, графічним редактором Paint надають дієву допомогу педагогам і школярам інтернату, самостійно скануючи довідкову літературу, редагують тексти , роздруковують статті , реферати, вірші; виготовляють шрифтом Брайля для сліпих дітей навчальну літературу, контрольні картки, олімпіадні завдання тощо.

Важко переоцінити всі ті можливості, що відкриває перед дітьми з вадами зору робота у гуртку «Основи комп’ютерного набору».

 

Гурток «Основи комп’ютерного набору»

керівник: Котляров Л.М.

Категорія: Гуртки | Додав: Admin (29.12.2015)
Переглядів: 365 | Теги: школи-інтернату забезпечення, «основи комп’ютерного комп’ютерного, вадами зору, роботі комп’ютером, навички роботи, дітей вадами, знань учнів | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0